• Greta Galubauskaitė

Prototipų paskirtis

Prototipas yra būsimo produkto ar produkto dalies simuliacija, kurios paskirtis - ištestuoti sprendimo hipotezes - validuoti mūsų spėjimus: ar mes teisingai nustatėme vartotojo poreikius ir teisingai sudėliojome turinio architektūrą, ar pasirinkome tinkamą kalbos terminologiją? Prototipais galime testuoti ne tik tinkamumą (usability), bet ir vartotojo suvokimą (perception). Taigi, ne tik interaktyvius sprendmus, bet ir tekstus, kai vartotojas net neturi sąveikos su pačiu produktu - jo neliečia (apie testavimą išsamiai kalbamės testavimo pamokoje).


Prototipai (kaip ir sketch - eskizai) neskirti demonstruoti produkto sąsajos dizaino (!). Jei kuriame naują produktą, dar neturintį vizualaus dizaino ir nepažįstamo vartotojams, prototipai turi būti paruošti taip, kad nesugaištų testavimo laiko, todėl visi elementai - grafiniai ir tekstiniai turi būti lengvai nuskenuojami testavimo metu: jei tekstas reikalingas testavimui (pvz mygtuko ar informacijos bloko) - jį rašome aiškiai. Jei planuojame mygtuką - piešiame mygtuką, o ne etiketę (label). Taigi, prototipuotojas turi gerai išmanyti interactive controller’ių (valdiklių) reikšmes, nepalikdamas dviprasmybių.

Sketch-> prototypes> wireframes yra skirtingos dokumentacijos su skirtingais tikslais.


-Kokios sketch / prototipo / wireframe kūrimo taisyklės?

-Kada galima piešti elementus ir ekranus ne 1:1 proporcijomis?

-Kaip piešti nedvprasmiškus valdiklius (UI controllers)?

-Kada būtina atsisakyti Lorem Ipsum, o kada galime juos palikti?

-Kada ir kokių puslapių neverta prototipuoti, net jei būsimas produktas bus itin kompleksiškas ir detalus?

-Kaip derinti prototipą su testavimo scenarijumi?

-Ką rinktis - rankinius ar skaitmeninius prototipus (ir kokias programas?), o kokiomis tetsuoti?

-Kaip prototipuoti negaištant laiko?


Apie visa tai kalbamės ir darome paskaitose.





40 views0 comments

Recent Posts

See All