Greta Galubauskaitė
Efektyvaus dizaino įsakymai
Updated: Dec 12, 2020
Praėjusių metų lapkritį vyko Wix Hub organizuojamas pranešimas 10 efektyvaus dizaino įsakymų susilaukė itin didelio susidomėjimo, todėl jį teko kartoti antrąkart.
Šiame įraše pasidalinsiu keletu svarbių efektyvaus dizaino įsakymų.


Dizainas prasideda nuo požiūrio
Kad galėtume pradėti kurti produktą, mums neužtenka mokėti piešti taisyklingus interface dizainus, mokėti valdyti prototipavimo programas. Geram produkto kūrimui neužtenka teigti, kad žinome produkto kūrimo procesus.
Geras dizainas prasideda nuo požiūrio į produkto kūrimo procesą.
Tai yra psichologinis, emocinis nusistatymas, užtikrinantis sėkmingą rezultatą.
Turėkime omenyje:
- (Pa)tikti turi ne man.
- Aš žinau ne viską. Ir tai yra O.K.
- Mano (tavo irgi) vardas ne toks jau svarbus.
- Komplimentai - nenaudingi vertinimai
Paplėtokime keletą punktų: (Pa)tikti turi ne man ir Aš žinau ne viską. Ir tai yra O.K.
1. (Pa)tikti turi ne man

Kad galėtume pamatuoti, ar produktas yra geras, tinkiamas, patinkamas,
turime išsiaiškinti tris vartojimo konteksto sudedamąsias dalis:
1. Kam šis produktas skirtas (auditorija)?
2. Kokius poreikius produktas turi patenkinti?
3. Kokiame kontekste bus naudojamas produktas? Ši informacija gali keisti dizaino sprendimus. Rodomame pavyzdyje pramogų sistema bus naudojama ne namuose, ne darbe o kelyje, todel dizainas turėtų būti kuriamas taip, kad netrukdytų vairuotojui vairuoti.
Kodėl dar svarbu neklausti savo ar savo draugų nuomonės,
kas mus, produkto kūrėjus, skiria nuo mūsų vartotojų?
Terminologija
Technologinis raštingumas
Etnografija - kultūrinės, religinės vertybės
Poreikiai, jausmai, baimės
Mes, produkto kūrėjai, žinome kaip kurti, rečiau - ką kurti. Kas mums patinka retai sutampa su tais, kuriems mes kuriame.
2. Aš žinau ne viską. Ir tai yra O.K.
Anktyvojoje produkto/ produkto dalies stadijoje siūlau leisti sau nežinoti galutinio sprendimo ir neužskubėti su funkcijų apsirašymais, spalvų ir patternų (dizaino modelių) numatymais. Kalbantis su vartotojais siūlau sutelkti dėmesį į tai, ką pasakoja vartotojai, ir tik vėliau, išanalizavus rezultatus, eskizuoti sprendimus.
Gero dizaino sėkmei nepakanka.
Peep Laja, konversijų specialistas viename iš savo blogų teigia, kad aukštos produkto konversijos priklauso ne tik nuo mūsų stulbinančios puslapio išvaizdos. Verslo kūrimas/ plėtra yra multidisciplininis procesas, kurį sudaro:
Sėkmingos reklamos tikslinei auditorijai
Nustatyti tikslesni auditorijos srauto šaltiniai
Geresni verslo - klientų santykiai
Įtvirtintas prekės ženklo vardas rinkoje
Geresnės pristatymo / apmokėjimo sąlygos
Svetainės UX/UI
Geras klientų aptarnavimo servisas ( support)
Gera kaina, kokybiška prekė
Taigi, aukštos konkurentų konversijos nėra tik jų svetainės dizaino priežastis.
‘’Savaime aišku’’ yra tik man
arba - ar tikrai nieko nepraleidai?
Net jei sakome, kad žinome, kokie elementai svarbūs dizainui, dažnai bekuriant mes juos tiesiog praleidžiame. Todel labai sveika tureti savo mini auditus, kurie padės būti tikriems - man tai aišku, o kaip kitiems? Ar puslapiuose nieko netrūksta?
Fogg’s behavioural model
Elgesys = G + M + P
Gebėjimas- Ar aš gebėsiu / ar suprasiu, kaip atlikti užduotį produkte?
Motyvacija - Kas mane motyvuoja imtis veiksmo? Kokia prasmė?
Provokacija - Ar CTA elementai pakankamai skatina?
Processing fluency
Semantika- Aktualus, susijęs, naudingas turinys
Vizualus švarumas - UI principai
Terminologija - susijusi (aktuali), paprasta kalba
Je viską susumuotume, mini auditas atrodys taip:
Gebėjimas - lengva, greita interakcija
Motyvacija- kokia man iš to nauda?
Provokacija - ar CTA pakankamai skatinantis?
Semantika - ar turinys naudingas, susijęs su manimi?
Vizualus švarumas ar UI elementai suprantami?
Terminologija - ar terminologija suprantama?
Ne visi UI elementai turi derintis
CTA mygtukas neturi derintis. Jis turi išsiskirti.
Apačioje matote du gražius sprendimus. Tačiau tik vienas yra dar ir efektyvus.
Kairiajame pavyzdyje CTA mygtukas yra akivaizdžiai priderintas prie kontekstinių spalvų, tokiu būdu focus point atiduodantis iliustracijai. Dešiniajame pavyzdyje CTA pasiima visą dėmesį, ten, kur mes ir norėtume.
Nederinkite CTA mygtukų, o išskirkite dydžiu arba spalva.


Bendrai, vizualaus dizaino tikslas:
1. -Informuoti,
-Parodyti - nuvesti
-Paaiškinti,
-Sustabdyti,
-Prajuokinti / supykdyti / kt emocija
-Priversti susimąsyti.
-Paskatinti
2. Būti pats sau gražus
Minimalizmas NĖRA tik trendas
Kai išgirstame terminą minimalistinis dizainas, mums prieš akis iškyla
supaprastinti grafiniai elementai, daug baltos erdves, mažai teksto, plonas šriftas, įmantrių efektų atsisakymas.
Tačiau minimalizmas - nėra tik vizualaus dizaino terminas.
Pažiūrėkime, kada minimalistinis dizainas yra naudingas ir žalingas dizaino usability t.y.t tinkamumui, efektyyvumui.
Pradėkime nuo pliusų:
Atsisakydami nereikšmingų elementų gebėsime patraukti dėmesį tik reikalingiausia informacija. Turėdami mažiau pasirinkimų sumažinsime ne tik vartotojo cognitive load (laiką priimti sprendimui), bet ir riziką, kad vartotojas padarys klaidą - pasirinks klaidingai.
Sumažinę nesvarbių elementų kiekį, ypač rastrinių, palengvinsime visos sistemos darbą.
Greitas puslapių užsikrovimas yra viena iš Google paieškos sistemos reitingavimo kriterijų.
Tačiau, mažiau kontrolerių (sąsajos valdiklių), funkcijų nepadaro produkto paprastesniu:

Minimalizmas nėra lygu paprastumui.
Neaukokite svarbių elementų dėl minimalizmo.